SAITAMA Criterium-さいたまクリテリウム-

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ご挨拶Greetings

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さいたまクリテリウム実行委員会 会長
さいたま市長

清水 勇人

さいたま市では、本格的なスポーツコミッションとしては、日本で初と なる「さいたまスポーツコミッション」を設立し、スポーツの振興及びスポーツによる地域経済の活性化を図るまちづくりを進めています。

その実現に向け、このたび世界最大のサイクリングイベントである「ツール・ド・フランス」の名を冠し、その雰囲気をそのまま再現した自転車競技イベント『さいたまクリテリウムbyツールドフランス』を、さいたま新都心周辺を舞台として初開催いたします。

レースには、本年7月に開催されたツール・ド・フランス2013(第100回大会)の上位入賞選手と国内主要選手が集まり、これまでの国内自転車レースとは違った新たなる盛り上がりが期待できます。

また、会場では、レース競技だけでなく、日本とフランスの物産展、自転車関連の展示会、ステージイベントなど、自転車の祭典として開催したいと考えています。

 ぜひ、フランスの夢と感動を「さいたま」で感じてください。

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アモリ・スポル・オルガニザシオン 代表
ジャン-エティエンヌ アモリ

これはまさにツール・ド・フランスの“第22 ステージ”と呼ぶにふさわしいほどの象徴的な、移動や時差をも卓越したイベントです。ツール・ド・フランスは毎年フランス本土で、時としてその近隣諸国で開催されてきましたが、新たな冒険を求めて、ごく自然なかたちで国境を越えていき、多くの声援をいただいております。ツール・ド・フランスを運営する私たちの組織は、クウェートやオマーンなどの中東、北欧ノルウェー、アメリカ合衆国、オーストラリアやアルゼンチンに活動の場を広げています。
そしてツール・ド・フランスはいよいよ日本に。

さいたまクリテリウムbyツールドフランスは単なるレースにとどまらず、新たな出会いや夢へと誘います。日本の伝統ともいえる自転車トラック競技をイメージしつつ、私たちはそこにヨーロッパの遺産と“ツール・ド・フランスクリテリウム”文化を付け加えました。今年のツール・ド・フランスで各賞ジャージを獲得した選手たちが、この日本で果てなき夢を追いかけます。ツール・ド・フランスを世界で初めて、シャンゼリゼから1万キロものかなたへと駆り立てた想像と大胆さが、開催地さいたま市の飛躍の一助となることを祈っています。

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大会概要Outline

1.趣旨Purpose
スポーツの振興及びスポーツを活用し地域経済の活性化などを図る事を目的に、環境、健康、経済など、多様な分野で多くの社会的効果が見込める自転車の世界において、象徴的なイベントである「Le Tour de France」の名を冠した、世界初の自転車競技イベントを開催し、スポーツで日本一笑顔があふれるまちづくりに寄与する。また、世界に向け、震災支援への感謝の気持ちを伝えると共に、サイクリングマーケットの拡大や自転車文化の醸成に貢献することも目指す。
2.名称Name
SAITAMA Criterium by Le Tour de France
(さいたまクリテリウム by ツールドフランス)
3.主催Organizers
さいたま市/さいたまスポーツコミッション/公益社団法人さいたま観光国際協会
A.S.O.(Amaury Sport Organisation)
4.主管Management
さいたまクリテリウム実行委員会
5.競技主管Race Management
公益財団法人日本自転車競技連盟
6.後  援Supporting Organizations
経済産業省/観光庁/在日フランス大使館/アンスティチュ・フランセ日本
埼玉県/一般社団法人日本スポーツツーリズム推進機構
NHKさいたま放送局/テレ玉/FM NACK5/埼玉新聞社
7.特別協力Special Cooperation
NTT東日本/さいたま商工会議所/東京ガス株式会社/日本信号株式会社/株式会社LIXILビバ/ルコックスポルティフ
8.オフィシャルメディアパートナーOfficial media partners
読売新聞東京本社/朝日新聞社
9.競技規則Regulations
UCI競技規則及び大会規則
10.日  時Date/Time
平成25年10月26日(土)10:00~17:00
※雨天決行(一部中止)
11.会場Venue
さいたま新都心周辺(さいたま市中央区)
12.事業内容Program
① クリテリウムレース(海外招聘選手、国内選手によるレース)
② コースを利用した一般参加者体験イベント
③ 地元産品・フランス産品・飲食物販売
④ スポンサー企業・自転車関連企業のPRブース
⑤ 自転車安全教室等イベント
⑥ 賑わい創出ステージイベント
13.TV放送TV coverage
132カ国 100局以上のネットワーク活用予定

PDFデータPDF data

※画像をクリックするとPDFデータがダウンロードできます。


  • ポスター(1.3MB)

  • パンフレット(14.6MB)

  • ガイドブック(24.7MB)

Greetings

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Hayato Shimizu
 Mayor of Saitama Chairman,
 Saitama Criterium Planning Committee

As part of our community development,Saitama City has established the Saitama Sport Commission, the first full-fledged sport commission in Japan,to promote sports and revitalize the local economy through sports.

With these aims, we are holding the first Saitama Criterium by Le Tour de France, a road race circuit event, in the Saitama New Urban Center area. The Saitama Criterium by Le Tour de France takes its name from the Tour de France, the greatest cycling event in the world, and recreates its energy and excitement here in Saitama.

Gathering together leading cyclists from Japan and the top-ranked cyclists from the Tour de France 2013, the 100th edition of the race held this July,the Saitama Criterium is set to take road races in Japan to a new level of intensity and excitement.

In addition to the race events,there will also be a cycling festival at the race venue featuring local foods and products from France and Japan,bicycle-related booths and events, and special stage events.

Please come and experience the dreams and exhilaration of France's premier sporting event right here in Saitama.

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Jean-Etienne Amaury
 President of Amaury Sport Organisation

Symbolically, it is almost the 22nd stage of the Tour de France, a stage that is free from the constraints of transfers and jet lag. Whilst the Tour de France takes place each year within France's borders and occasionally those of its next-door neighbours, it is also able to quench its thirst for travel and to respond to the acclaim it enjoys beyond its natural borders. As such, the Tour de France organisation teams preside over the Middle East with the Tour of Qatar and the Tour of Oman, work in the great north via the Arctic Race of Norway, are involved in events in the USA, Australia or Argentina and thereby spread the influence of Le Tour.

In Japan, the Tour de France is embarking on a new type of journey,because the Saitama Criterium by Le Tour de France is at the same time a sporting event as well as an invitation for new encounters and fantasy. The formats imagined for the day of 26th October quite naturally draw from the Japanese tradition of track cycling, with two points races. We have added the very European heritage and culture of the after Tour criteriums: the jersey winners from the recently completed Tour de France continue their efforts in towns that have not been fortunate enough to be on the route of the race. For the first time,imagination and audacity have incited us to locate such an event at a distance of almost 10,000 kilometres from the Champs-Elysées, and help Saitama push back the limits.

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Outline

1.Purpose
Through this cycling event, which is the first outside of France to bear the iconic name, “Le Tour de France,” we seek to revitalize the local economy, promote and take advantage of sports and enthusiasm for sports, and contribute to community development and a positive community spirit. In addition, from a global perspective, we hope this event will help to convey our gratitude to the various countries of the world for their support during the aftermath of the Great Tohoku Earthquake, as well as further promote cycling culture and expand the cycling market.
2.Name
SAITAMA Criterium by Le Tour de France
3.Organizers
Saitama City, Saitama Sports Commission, Saitama Tourims and International Relations Bureau, Amaury Sport Organisation (ASO)
4.Management
Saitama Criterium Executive Committee
5.Race Management
Japan Cycling Federation (JCF)
6.Supporting Organizations
Ministry of Economy, Trade and Industry, Japan Tourism Agencies, Embassy of France/Institut français du Japon , Saitama Prefecture, Japan Sport Tourism Alliance, Saitama NHK broadcasting station, Television Saitama, FM NACK5, The Saitama Shimbun
7.Special Cooperation
NIPPON TELEGRAPH AND TELEPHONE EAST CORPORATION, Saitama Chamber of Commerce and Industry, Tokyo Gas Co., Ltd., THE NIPPON SIGNAL CO.,LTD, LIXIL VIVA CORPORATION, le coq sportif
8.Official media partners
The Yomiuri Shimbun, The Asahi Shimbun
9.Regulations
UCI Rules and Regulations
10.Date/Time
Saturday, October 26, 2013, 10:00 to 17:00
※ held rain or shine (some events canceled in the event of rain)
11.Venue
The Saitama Shintoshin area (Chuo-ku, Saitama City)
12.Program
① Criterium race (including both invited international and domestic cyclists)
② Events for general participant around the course
③ Sales of local and French products, foods, and beverages
④ Sponsor and cycling-related PR booths
⑤ Bicycle safety class
⑥ Exciting stage events
13.TV coverage
over 100 stations to broadcast the event reaching 132 different countries.

Message

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Hayato Shimizu
 Maire de Saitama
 Président du Comité executif de < Saitama Critérium by le Tour de France >

La Ville de Saitama a créé < Saitama Sport Commission >, toute première initiative de ce genre au Japon, dont le but est de promouvoir le sport en stimulant davantage l’économie régionale, et en réactivant la ville par le sport.

Dans cette perspective, nous allons organiser, au centre de la ville et aux environs, < Saitama Critérium by le Tour de France >, réincarnation de la plus grande course cycliste dans le monde qu’est le Tour de France, avec en plus l’atmosphère hors du commun de cette préstigieuse compétition.

A ce Critérium, participeront certains principaux lauréats du centième Tour de France de 2013 et aussi des cyclistes japonais de première ligne, ce qui ne manquera pas de dynamiser l’atmosphère qui sera bien différente de ce qu’on connait normalement au Japon.

De plus, parallèlement à la course, nous organiserons, sous le nom du festival de la bicyclette, diverses présentations telles que foire des produits français, exposition de bicyclettes et manifestations sur le plateau.

Nous souhaitons de tout cœur que vous ressentiez, ici à Saitama, toute la fantaisie et des émotions bien françaises.

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Jean-Etienne Amaury
 Président d’Amaury Sport Organisation

Symboliquement, c’est presque la 22ème étape du Tour de France, une étape qui s’affranchit des contraintes de transfert et de décalage horaire. Si le Tour s’épanouit chaque année dans le cadre du territoire national et chez ses voisins directs, il sait aussi trouver les moyens d’apaiser sa soif de voyage, et de répondre à l’engouement qu’il suscite audelà de ses frontières naturelles. Ainsi les équipes organisatrices du Tour de France officient-elles au Moyen-Orient avec le Tour of Qatar et le Tour of Oman, dans le grand nord avec l’Arctic Race of Norway, s’impliquent dans des épreuves aux Etats-Unis, en Australie ou en Argentine, et font rayonner le Tour à l’international.

Au Japon, c’est un périple d’un nouveau type que le Tour entreprend. Car le Saitama Criterium by Le Tour de France invite autant au spectacle sportif qu’à la rencontre et à la fantaisie. Les for mats imaginés pou r cet te journée du 26 octobre découlent assez naturellement de la tradition nippone du cyclisme sur piste, avec deux courses par points. Nous y avons ajouté l’héritage de la culture très européenne des critériums d’après-Tour : les maillots distinctifs de la Grande Boucle fraîchement achevée poursuivent leur effort, dans des villes qui n’ont pas eu le bonheur de se trouver sur le parcours. Pour la première fois, l’imagination et l’audace nous ont incités à fixer ce rendez-vous à près de 10000 kilomètres des Champs-Elysées. Saitama repousse les limites.

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